1. راجع به مشتری خود اطلاعات کسب کنید
اولین مرحله در طراحی لوگو این است که در مورد نیازهای مشتری و حیطه ی فعالیت شرکت و یا موسسه ی او اطلاعات کسب کنید. مطمئنا نمی خواهید یک لوگوی شرکت اسباب بازی را برای یک شرکت بزرگ تجاری طراحی کنید.
به خوبی به صحبت های مشتری گوش دهید و به او اجازه دهید تا در مورد شرکت و کار آن صحبت کند. از او سوالاتی راجع به هدف اصلی و اولیه ی شرکت سوال کنید، فقط هدف اصلی شرکت. این کار باعث می شود در ذهن شما ایده های زیادی در باره ی طراحی لوگو شکل گیرد.
بعد از اینکه به مشتری فرصت دادید تا در مورد شرکت خود صحبت کن، شروع کنید به پرسیدن سوالاتی که می تواند ایده ی اصلی طراحی را شکل می دهد. برای مثال، از مشتری در مورد رنگ های کمپانی، نظرات او در مورد لوگو و اینکه یا طرح و یا نظر خاصی در ذهن خود دارد بپرسید.
سپس همه ی سوالات را در یک پرسشنامه قرار دهید تا بتوانید یک جمع بندی کلی راجع به بازخوردها و انتظارات مشتری بدست آورید.
اولین مرحله در طراحی لوگو این است که در مورد نیازهای مشتری و حیطه ی فعالیت شرکت و یا موسسه ی او اطلاعات کسب کنید. مطمئنا نمی خواهید یک لوگوی شرکت اسباب بازی را برای یک شرکت بزرگ تجاری طراحی کنید.
به خوبی به صحبت های مشتری گوش دهید و به او اجازه دهید تا در مورد شرکت و کار آن صحبت کند. از او سوالاتی راجع به هدف اصلی و اولیه ی شرکت سوال کنید، فقط هدف اصلی شرکت. این کار باعث می شود در ذهن شما ایده های زیادی در باره ی طراحی لوگو شکل گیرد.
بعد از اینکه به مشتری فرصت دادید تا در مورد شرکت خود صحبت کن، شروع کنید به پرسیدن سوالاتی که می تواند ایده ی اصلی طراحی را شکل می دهد. برای مثال، از مشتری در مورد رنگ های کمپانی، نظرات او در مورد لوگو و اینکه یا طرح و یا نظر خاصی در ذهن خود دارد بپرسید.
سپس همه ی سوالات را در یک پرسشنامه قرار دهید تا بتوانید یک جمع بندی کلی راجع به بازخوردها و انتظارات مشتری بدست آورید.
۱۳۸۹/۰۶/۲۳ | 21